2009/12/14

Ställ om!

Jag har haft fullt upp i helgen i Köpenhamn. Det har varit demonstrationer, föreläsningar, besök, konsert med mera och därför har jag inte kunnat blogga så mycket förrän nu. Jag vill börja med att tipsa om ett bra och intressant program som jag upptäckte alldeles nyss på SVTs sajt om energi och miljö, "Ställ Om".

Programmet handlar om lösningar för framtiden.

Ställ om skriver: "Det är väldigt mycket klimat just nu. I media, i Köpenhamn och i allas våra tankar. Det kan kännas mycket och det kan kännas som att man själv gör för lite för att hjälpa till att lösa krisen. Men det här programmet tar dig bort från klimatångest och in i framtidens lösningar. Fem forskare och experter ger sina personliga svar på hur energifrågan ska lösas, hur mat och vatten ska räcka till alla, hur vi ska bevara den biologiska mångfalden, hur vi kan lösa klimatkrisen med hjälp av ekonomin och hur vi ska orka och hinna med allt. Kanske kan vi se lite ljusare på framtiden efteråt!"

Spana in:

1 kommentar:

  1. Jag läste också om detta program som verkade bra. Skönt med lite lösningar o inte bara eländes elände! Du satte ord på det jag tänkte, fast bättre. kram

    SvaraRadera